tirsdag den 20. marts 2012

Når man gerne vil det hele.


Sidder og overvejer om jeg skal melde mig på det meditationskursus, der starter i aften. Men jeg går jo også til yoga om mandagen. Og guitar tirsdag eftermiddag. Og sangskriverworkshop en gang om måneden. Og vil jo også gerne starte til det der kor om torsdagen. Og løbe en tur indimellem. Og smutte en tur i havet og i sauna på Helgoland når der er tid. Og så er der alle de bøger om diverse åndsvidenskabelige emner jeg er i gang med at læse på én gang. Og alle dem der står på hylden og spændte venter på at få lov at afløse én af de igangværende. Og så er der alle de vanvittigt spændende foredrag rundt om i byen. Og mit to-mands band! Og så er der alle de lange ture jeg gerne vil gå. Og besøgene i de københavnske kirker for at mærke stilheden. Og den der kropsterapeutuddannelse, som jeg simpelthen har lyst til at starte på. Og alle de nye spændende film, og koncerterne. Og så selvfølgelig mit arbejde!

Nogen ville måske tænke at nu bliver det lige lovligt stressende og selvudviklende det hele. Men problemet er, at jeg kan simpelthen ikke lade være! Jeg er i den grad drevet af alt, hvad der tilsyneladende går under kategorierne ”selvudvikling” og ”kreativ selvudfoldelse”. Og jeg banker derudaf og læser bøger om det ene og det andet og det tredje. Og spiller og synger og tænker og filosoferer. 

Måske er det for mange års laden stå til. Måske er det alt for mange år med for mange drømme jeg aldrig turde leve ud. Og så, på én gang, kommer det hele væltende. Og det er sgu egentlig helt ok!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar